Reklamacje i zwroty
Reklamacje i zwroty – Handbag / Pracownia Katarzyna Stacherczak
1. Informacje ogólne
Niniejszy dokument określa zasady składania reklamacji, zwrotów oraz odstąpienia od umowy w sklepie internetowym Handbag, prowadzonym przez Pracownię Katarzyna Stacherczak, ul. Filtrowa 27 (225), NIP: 5562512765.
Kontakt: 664 176 889, sklep.handbag@gmail.com
2. Zwroty (odstąpienie od umowy)
2.1. Prawo odstąpienia od umowy
Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podawania przyczyny.
Termin 14 dni liczony jest od dnia:
• otrzymania produktu przez klienta, lub
• otrzymania ostatniej części zamówienia (jeśli wysyłane było w kilku paczkach).
2.2. Jak zgłosić zwrot?
Aby skorzystać z prawa odstąpienia, należy przesłać informację o zwrocie na adres:
📧 sklep.handbag@gmail.com
W zgłoszeniu proszę podać:
• imię i nazwisko,
• numer zamówienia,
• nazwę produktu,
• formę zwrotu środków.
Można skorzystać z formularza odstąpienia od umowy (nie jest obowiązkowy) – mogę przygotować go osobno.
2.3. Odesłanie produktu
Zwrot należy wysłać na adres:
Pracownia Katarzyna Stacherczak
ul. Filtrowa 27 (225)
Klient odsyła produkt na własny koszt.
2.4. Stan zwracanego produktu
Produkt nie może nosić śladów użytkowania wykraczających poza konieczne stwierdzenie charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Klient odpowiada za zmniejszenie wartości produktu.
2.5. Zwrot środków
Zwrot pieniędzy nastąpi do 14 dni od momentu otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, jednak sklep może wstrzymać zwrot do czasu otrzymania przesyłki zwrotnej lub potwierdzenia jej nadania.
Środki zwracane są tą samą metodą płatności, którą dokonano zakupu, chyba że klient zgodzi się inaczej.
. Reklamacje (rękojmia)
3.1. Podstawa reklamacji
Klient ma prawo reklamować produkt, jeśli:
• ma on wadę fabryczną,
• jest niezgodny z umową,
• został uszkodzony w transporcie (po sporządzeniu protokołu szkody).
Reklamacje rozpatrywane są zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego dotyczącymi rękojmi.
3.2. Jak zgłosić reklamację?
Reklamację można złożyć mailowo:
📧 sklep.handbag@gmail.com
W zgłoszeniu należy podać:
• imię i nazwisko,
• numer zamówienia,
• opis wady,
• zdjęcia produktu.
3.3. Odesłanie produktu do reklamacji
Po akceptacji zgłoszenia należy odesłać produkt na adres:
Pracownia Katarzyna Stacherczak
ul. Filtrowa 27 (225)
Koszt odesłania produktu w przypadku uzasadnionej reklamacji zostanie zwrócony.
3.4. Rozpatrzenie reklamacji
Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni od jej otrzymania.
Jeżeli Administrator nie udzieli odpowiedzi w ciągu 14 dni — uznaje się ją za zasadną.
3.5. Sposób zakończenia reklamacji
W przypadku uznania reklamacji klient może żądać:
• naprawy produktu,
• wymiany na nowy,
• obniżenia ceny,
• odstąpienia od umowy (jeśli wada jest istotna).
4. Produkty wykonane na zamówienie / personalizowane
W przypadku produktów wykonywanych ręcznie w pracowni lub personalizowanych:
• nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy (zgodnie z art. 38 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta),
chyba że są wadliwe — wtedy można je reklamować.
Jeśli chcesz, mogę dodać listę produktów niepodlegających zwrotom.
5. Postanowienia końcowe
• Klient powinien odpowiednio zabezpieczyć przesyłkę zwrotną lub reklamacyjną.
• Sklep nie odbiera paczek za pobraniem.
• Aktualna wersja zasad zwrotów i reklamacji dostępna jest na stronie sklepu.